Hvordan regnskapsførere kan forbedre kundeopplevelsen med digital signering
Et papirløst kontor er alle regnskapsføreres drøm. En hverdag uten papirer betyr enklere arbeid for regnskapsføreren samt mer effektiv og moderne kommunikasjon mellom dine kunder og dere.
Digital signering (e-signering) gir en mye behageligere måte for lesing og gjennomgåelse av viktige dokumenter som avtaler og fullmakter. Det kan brukes for alle prosesser hvor signaturer kreves for ulike dokumenter. Disse inkluderer salgskvitteringer, samt økonomiske eller andre avtaler.
I tillegg har digital signering flere andre fordeler, blant annet å muliggjøre sikker identifisering med BankID som oppfylle kravene som hvitvaskingsloven stiller til kundeidentifikasjon.
Digital signering for regnskapsførere
Hvor mange ganger i løpet av den siste måneden har du bedt en kunde om å skrive under på en fullmakt eller en avtale? Har du kanskje avtalt et fysisk møte bare for å få kundens signatur?
Digital signering lar regnskapsfirmaer hjelpe kundene sine uavhengig av tid og sted. Det gir deg mulighet til å tilby en bedre, mer moderne tjeneste.
- Forbedret konkurransekraft.
- Forbedret kundeopplevelse.
- Mer effektive prosesser.
Hvilke dokumenter kan signeres digitalt?
Kunder kan bruke digital signering for fullmakter, avtaler, kvitteringer, regnskap og andre forretningsavtaler.
Salgskvitteringer og kjøpsbeviser kan også enkelt signeres digitalt. For eksempel kan en leiekontrakt som kunden signerer digitalt enkelt overføres som et bilag til regnskapet.
Samle inn fullmakter med webskjemaer
Det er mye enklere for regnskapsfirmaer å opprette og samle inn arbeidskrevende fullmakter fra kundene ved hjelp av digital signering.
Et webskjema for digital signering lar regnskapsføreren opprette et fullmaktsskjema som sendes til kunden for signering. Webskjemaer kan også brukes til å lage enklere salgskvitteringer og kontrakter.
Vil du vite mer om bruk av digitale signaturer for regnskapsbyråer? Send oss en forespørsel, så kontakter vi deg så raskt vi kan.