Eiendomsbransjen

Fleksibilitet og besparelser med digital signering

Digital signering gjør avtaleinngåelse raskere og prosessene rundt avtaler mer oversiktlige. Partene trenger ikke være fysisk tilstede for å signere, og du trenger ikke skanne inn bilag. Last opp, signer og arkiver hvor som helst, når som helst.

Allsidige bruksområder inom eiendomsbransjen

Digitale signaturer kan spare opptil 90 % av tid og utgifter knyttet til signering med papir og penn. Dette kan utgjøre en betydelig forskjell – spesielt for bedrifter som håndterer en stor mengde dokumenter.

Visma Sign er mer enn bare digital signering. Alle signerte dokumenter og skjemaer lagres trygt i tjenestens elektroniske arkiv. Du kan også enkelt lage for eksempel leiekontrakter og andre skjemaer som krever innsamling av personopplysninger ved hjelp av den nettbaserte skjemaløsningen Visma Sign Forms som er tilgjengelig i tjenesten.

signer avtale i visma sign

Takket være Visma Sign med sin webskjemafunksjon er det nå også billigere og mer tidseffektivt å selge eller leie ut utstyr til kunder

Jenny Kushner, Market Intelligence Koordinator, Pon Cat

Tre gode grunner til å velge Visma Sign

1.

Fleksibilitet og besparelser

Digitale signaturer kan spare opptil 90 % av tid og utgifter knyttet til signering med papir og penn. Dette kan utgjøre en betydelig forskjell – spesielt for bedrifter som håndterer en stor mengde dokumenter.

2.

Et juridisk bindende og trygt alternativ

Digitale signaturer er like juridisk bindende som underskrift på et papir. Med sikker identifisering kan alt bekreftes i ettertid samtidig kan du være trygg på identiteten til den som signerer.

3.

Rask innføring og kontinuerlig brukerstøtte

Du kan begynne å bruke tjenesten med én gang. Vi gir deg støtte under introduksjonen og tilbyr også opplæring av brukere.

Leieboliger

Opprett utleiekontrakter uansett hvor du er.

Gjør det enkelt både for deg og leietakeren å signere utleiekontrakter og andre relevante dokumenter. Med digitale signaturer kan du raskt og enkelt signere dokumentene uansett hvor du befinner deg. Etter signeringen kan du også enkelt arkivere dokumentene digitalt.

Eiendomsforvaltning

Mer effektiv eiendomsforvalting

Elektroniske signaturer kan brukes til så mangt. Protokoller fra generalforsamlinger kan for eksempel signeres på avstand.

Forbered protokollen umiddelbart etter generalforsamlingen, og send den til møteleder, sekretær og protokolljusterer. Du kan samle inn signaturene raskt, siden møtedeltakerne fortsatt har punktene som ble behandlet, friskt i minnet.

Signere digitalt:

  • Protokoll fra styremøter
  • Attester
  • Vedlikeholdsavtaler
  • Reservasjon av parkeringsplasser
  • Bestilling av lokaler
  • Eiendomsmegling

    Enklere eiendomshandel

    Når man jobber med eiendom, er tid en viktig faktor. Det kan få store innvirkninger om du rekker å sende ut avtalen til kunden for BankID-signering i dag, eller om du må vente til i morgen. I tillegg til en raskere avtaleprosess forbedres også kundeopplevelsen.

    Med Visma Sign sendes, signeres og arkiveres alle dokumenter elektronisk, og ingen tid blir kastet bort.

    Digitale signaturer kan for eksempel brukes til:

  • Kjøpskontrakt
  • Budgivningsprotokoll og skjøte
  • Finansieringsdokumenter og pantebrev
  • Over 60 000 bedrifter stoler på Visma Sign

    Ønsker du å se hvordan tjenesten fungerer i praksis? Du kan prøve Visma Sign gratis. Våre eksperter står klare til å hjelpe deg hvis du trenger mer informasjon.