Et papirløst kontor er alle regnskapsføreres drøm. En hverdag uten papirer betyr enklere arbeid for regnskapsføreren samt mer effektiv og moderne kommunikasjon mellom dine kunder og dere.

Digital signering (e-signering) gir en mye behageligere måte for lesing og gjennomgåelse av viktige dokumenter som avtaler og fullmakter. Det kan brukes for alle prosesser hvor signaturer kreves for ulike dokumenter. Disse inkluderer salgskvitteringer, samt økonomiske eller andre avtaler.

I tillegg har digital signering flere andre fordeler, blant annet å muliggjøre sikker identifisering med BankID som oppfylle kravene som hvitvaskingsloven stiller til kundeidentifikasjon.

Digital signering for regnskapsfirmaer

Hvor mange ganger i løpet av den siste måneden har du bedt en kunde om å skrive under på en fullmakt eller en avtale? Har du kanskje avtalt et fysisk møte bare for å få kundens signatur?

Digital signering lar regnskapsfirmaer hjelpe kundene sine uavhengig av tid og sted. Det gir deg mulighet til å tilby en bedre, mer moderne tjeneste.

  • Forbedret konkurransekraft. Med digital signering kan din bokföringsbyrå hjälpa dina kunder i alla processer där signering krävs för olika slags dokument. Det kan handla om köpebrev, finansiella avtal eller andra avtal mellan kunden och byrån.
  • Forbedret kundeopplevelse. Med digital signering kan bokföringsbyråer betjäna sina kunder oberoende av tid och plats. Bokföraren kan använda sin tid till viktigare arbete än att hantera kvitton och leta efter handlingar. Kalendern fylls inte heller med fysiska kundmöten med det enda syftet att få kundens signatur på olika dokument.
  • Mer effektive prosesser. Eftersom de digitala dokumenten förblir i elektronisk form genom hela processen effektiviseras även överföringen av signerade dokument från kunden till företagets bokföring. Detta ger dig möjligheten att erbjuda en bättre och modernare service.

Hvilke dokumenter kan signeres digitalt?

Kunder kan bruke digital signering for fullmakter, avtaler, kvitteringer, regnskap og andre forretningsavtaler.

Salgskvitteringer og kjøpsbeviser kan også enkelt signeres digitalt. For eksempel kan en leiekontrakt som kunden signerer digitalt enkelt overføres som et bilag til regnskapet.

Samle inn fullmakter med webskjemaer

Det er mye enklere for regnskapsfirmaer å opprette og samle inn arbeidskrevende fullmakter fra kundene ved hjelp av digital signering.

Et webskjema for digital signering lar regnskapsføreren opprette et fullmaktsskjema som sendes til kunden for signering. Webskjemaer kan også brukes til å lage enklere salgskvitteringer og kontrakter.

Vil du vite mer om bruk av digitale signaturer for regnskapsfirmaer? Send oss en forespørsel, så kontakter vi deg så raskt vi kan.

Kontakt oss her


Kai Ahteela jobber med Visma Sign og kombinerer hans lang erfaring innen økonomistyring, pengeoverføring og dokumenthåndtering. Kai er spesielt begeistret for teknologiske løsninger som gjør hverdagen lettere.