6 måter du kan øke salget med digital signering
Nye kundeforhold spiller en avgjørende rolle i bedriftens suksess. Fremveksten av nye relasjoner er også blant de mest givende øyeblikkene i utviklingen av virksomheten. En effektiv salgsprosess er viktig.
Digital signering reduserer unødvendig arbeid
Noen ganger kan man bruke unødvendig mye tid og ressurser på kundeanskaffelse og salgsprosesser. Bruker salgsteamet ditt fortsatt papir, penn og skriver ved utarbeidelsen av avtaler og tilbud?
Den utbredte digitaliseringen av verden har satt fart i kundens behov for fjerning av unødvendig elementer i hverdagen.
Tid er penger, og kundene forventer å kunne ta hånd om sine ærender på en enkel måte.
Fordeler med digital signering i salgsprosessen
Identifisering av kunder og signering av avtaler bør skje så smidig og raskt som mulig. Det er få kundeselskaper i dag som ønsker å reise langt for individuelle møter.
Visma Sign har alle de nødvendige elementer for digitalisering av salgsprosessen:
- Tjenesten identifiserer kunden med hjelp av BankID
- Tjenesten samler inn juridisk bindende digitale signaturer
- Tjenesten gir kopier av avtaler til alle parter
Fordelene vil være tydelige gjennom hele salgsprosessen. Her er de 6 viktigste fordelene for deg ved valg av digital signering.
1. Rask redigering av avtaleinnhold
Digital signering foregår som en skytjeneste, så eventuelle endringer i avtalevilkårene tar bare noen få sekunder.
Du trenger ikke å skrive ut en ny versjon av avtalen i papirform og du kan sende den oppdaterte versjonen rett fra systemet.
2. Øk kjøpsandelen for salget ditt
Fysisk signering med papir og penn er mer tungvint for dine kunder enn digital signering fordi de kan ikke signere avtalen når som helst og hvor som helst.
Statistikkene våre viser at det signeres opptil 98% av alle dokumenter som sendes til digital signering i tjenesten. I tillegg, 89% disse avtalene signeres innen 24 timer..
Dermed har man større sjanse for å inngå digitalt signerte avtaler enn avtaler på papir.
3. Færre avbrudd i salgsprosessen
Har du noen gang sendt tilbud til kunder men så har disse aldri blitt signert? Det er nok en kjent situasjon for de fleste.
Avtaler som av ukjente grunner ikke signeres av kunden er blant de største tidstyvene i bedriften.
En digital signaturtjeneste lar deg følger salgsprosessen i sanntid og reagere raskt hvis den stagnerer.
Du kan fremskynde prosessen ved å sende påminnelser til personer som ikke har signert via e-post eller sms.
4. Spar tid och penger
Avtaler som skal signeres digitalt sendes for signering direkte fra tjenesten. Etter signering returneres de tilbake til arkivtjenesten.
Digital signering krever ingen manuelle handlinger i form av lange e-postkorrespondanser, utskriving av papirer eller skanning av ferdige avtaler.
Det er tidsbesparende for både du og ditt salgsteam: ingen arkivering av tilbud og avtaler, oppdatering av avtaler, leting etter dokumenter og sporing av dokumenter som har forsvunnet i posten.
I tillegg er digital signering mye rimeligere siden dere sparer penger på frimerker, papir og andre relaterte utgifter.
5. Beskytt virksomheten din med sterke bevis
Avtaler som inneholder feil eller mangler kan i verste fall føre til bøtelegging. Den digitale signaturen reduserer juridiske risikoer fordi den er reduserer juridiske risikoer fordi den er juridisk bindende og enklere å spore enn en signatur på papir.
I praksis betyr dette at dokumentet som skal signeres stemples med en unik identifikator, noe som gir ugjendrivelig bevis på hvem som signerte dokumentet, samt hvor og når signeringen ble utført.
6. Færre salgssystemer
Visma Sign sitt API-grensesnitt muliggjører integrering av den digitale signaturtjenesten i bedriftens CRM-system. En integrering vil innebære at salgsteamet kan benytte et enkelt system for å administrere alle salgsdokumenter.
Helhetsprosessen med grensesnittet lar kunden betale et innledende avdrag eller innskudd til ønsket betalingstjeneste, for eksempel.
Vil du bruke et webskjema som signeres elektronisk?
Den digitale signeringstjenesten fra Visma Sign inneholder også et verktøy for oppretting av skjemaer som signeres digitalt..
Med dette kan du for eksempel hente inn kundeopplysninger i elektronisk form uten unødvendige mellomledd eller ekstra arbeid.
Skjemaverktøyet gjør det enkelt for deg å opprette maler for kundeavtaler og det sparer deg både tid og penger.
Selve kundeopplevelsen forbedres siden kunden får tilgang til tjenesten ved å fylle ut et enkelt skjema uten unødvendige kontroller, raskt og problemfritt.
Kontakt oss
Har du lyst til å se hvordan tjenesten fungerer? Send oss en forespørsel, og book en demo.